Λογοθεραπεία

Κατερίνα Λυμπέρη

 

Πότε οι γονείς πρέπει να ζητήσουν τη συμβουλή ενός ειδικού ;

(από 5+ ετών)

 

  • Αν το παιδί δεν προφέρει σωστά κάποια γράμματα, τα παραλείπει ή τα αντικαθιστά.
  • Αν παρουσιάζει επαναλήψεις ήχων, συλλαβών, λέξεων, παύσεις και διακοπές στην ροή του λόγου του.
  • Αν το λεξιλόγιο του παιδιού είναι φτωχό (σε αυτή την ηλικία πρέπει να παρουσιάζει ραγδαία αύξηση του ενεργητικού και αντιληπτικού λεξιλογίου).
  • Αν οι προτάσεις του είναι ελλιπείς και δεν περιλαμβάνουν δευτερεύουσες προτάσεις και συμπλεκτικούς συνδέσμους.
  • Αν δεν μπορεί να περιγράψει ανθρώπους και αντικείμενα χρησιμοποιώντας επίθετα.
  • Αν παρουσιάζει δυσκολία στα να ανταλλάσσει πληροφορίες κάνοντας ερωτήσεις.
  • Αν δυσκολεύεται να ακολουθήσει εντολές που δίνονται σε μια ομάδα.
  • Αν δεν κατανοεί έννοιες ποσότητας (μισό, ολόκληρο) και ακολουθίας (πρώτος, δεύτερος).
  • Αν δεν μπορεί να ονομάσει βασικά χρώματα, σχήματα και αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
  • Αν παρουσιάζει δυσκολίες σε δραστηριότητες όπως: να γράφει με κεφαλαία γράμματα, να δένει τα κορδόνια του, να πλένει το πρόσωπο του, να τακτοποιεί τα παιχνίδια του, να κόβει το φαγητό του με το μαχαίρι, να πιάνει τη μπάλα με τα χέρια.

 

 

Σε αυτή την ηλικία είναι σημαντικό να ελέγχουμε κατά πόσο το παιδί ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου, εάν παρουσιάζει διάσπαση προσοχής ή/και υπερκινητικότητα, όπως και πιθανά προβλήματα συμπεριφοράς.